,

چگونه محتوای بهتری تولید کنیم

چگونه محتوای بهتری تولید کنیم

چگونه محتوای بهتری تولید کنیم

کسانی که به دنبال رموز نویسندگی و یادگیری روش‌های نوین تولید محتوا هستند ، کسانی فعّال در حوزه سئو که در پی بهبود شرایط نویسندگی خود برای سایت مجموعه یا مشتریان خود هستند ، اشخاصی که در پی یافتن جواب پرسش « چطور محتوای بهتری تولید کنیم هستند » و یا صاحب امتیازان وبسایت هایی از یک مجموعه خدماتی یا فروشگاهی که میخواهند با نگارش مقالاتی جذاب و مفید ، شخصاً به شرایط بهتر دیده شدن سایتشان یاری کرده و در پی آن به جذب بیش مشتری بپردازند ، تلاش می‌کنند تا منابع مالی خود را در راه یادگیری یا استخدام کپی رایتر ها ،  طراحان و وبلاگ نویسانی خبره و مجرب صرف کنند ، این در حالیست که عده ای دیگر تمرکز خود را تنها بر روی تبلیغات می گذارند .

در همین راستا و تا این جای کار دانستیم که تبلیغات بی پشتوانه و بدون نیروی کمکی اثری موقتی داشته و پس از چندی که موعد تبلیغات به سر می آید ، اثر آن ها هم کم رنگ میشود ، لذا در کنار آن به محتوا یا محتوا نویسی قدرتمند هم نیاز داشتیم .

اگرچه استخدام یک روزنامه‌ نگار نه تنها امری منطقی به پیشنهاد نمی رسید ، بلکه بعیدترین راه‌ حل خطور کرده به ذهن وبمستر هم بود ، ولی این به آن معنا نیست که نمی توانستیم از تجارب و دانش آن ها استفاده کنیم . روزنامه نگاران می دانند که چه نوع اطلاعاتی می تواند محتوای آن ها را متعادل بکند .

این افراد قادر خواهند بود تا با توجه به تقویم کاری و ددلاین هایی که در سر راهشان وجود دارد ، مطلب مورد پیشنهاد را برای تاریخ مشخصی آماده کنند .

چگونه محتوای بهتری تولید کنیم

ژورنالیست ها می توانند به سرعت مقیاسی برای یک نوع کسب و کار استخراج کرده و تشخیص بدهند که چه چیزهایی برای این نوشته مفید چه چیزهایی برای آن مضر میباشد و از همه مهمتر این افراد قادر خواهند بود تا داستانی زیاد گیرا از کسب و کار شما را به نحوی که سبب می‌شود تا در راه موفقیت گام بردارید ، کارگردانی کنند ؛ در نتیجه الگو گرفتن از آن ها به معنا الگو گرفتن از نهایت و حداعلای نویسندگی اخباری میباشد .
 

– یاد بگیرید که با روند هایی که تحت نظارت ویراستار ها انجام میشوند ، کنار بیایید!
 

اگر کسب و کار شما رابطه تنگاتنگی با محتوایی که خلق می نمایید دارد ، پس میبایست از روندهای ویراستاری سیستماتیک استفاده کرده و بیاموزید که چطور محتوای بهتری تولید کنیم . این نوع ویرایش که تنها مخصوص نوشته های فارسی نیست ، می‌تواند در خصوص توضیحات هر نوع محصول ، بلاگ ، ویدئو ، اینفوگرافیک و هر محتوایی که ما در محیط مجازی می سازیم باشد .

به عنوان مثال خود من برای محتویاتی که تولید می کنم هفت لایه ویرایش روی آن ها انجام می‌دهم تا مطمئن شوم که محصول نهایی دارای کیفیت قابل قبولی بوده و توامان رضایت کاربر انسانی و ربات های گوگل را جلب مینماید . در همین رابطه ویرایش‌ های من شامل لایه های ذیل میشوند :

•    سئو در آن به دیده شدن بهتر کلمات کلیدیم یاری میکند .
•    استراتژی محتوا به زوایای اصلی و عناوین فرعی که بر اساس اصول سئو وبسایت فعالیت می کنند همخوانی داشته باشد
•    سئو با دستورالعمل های عبارات هدف ، کلمات دارای ارتباط ، طول متوسط و … متن هم راستا باشد .
•    اصول نگارشی
•    اولین پروسه ویرایش
•    دخالت دادن اصول سئو وبسایت در دومین مرحله ویرایش
•    پروسه سئوی “On page” یا درون صفحه ای در کنار آخرین ویرایش
 
اگرچه در برخی مواقع این لایه های مکمل امکان دارد خیلی سخت گیرانه و شدید به پیشنهاد برسند ، ولی نکته حائز اهمیت – به ویژه اگر نویسنده فرد دیگری بوده و وظیفه من تنها بررسی و ادیت آن باشد – این میباشد که خصومتی میان بنده و نویسنده وجود ندارد و هدف از اعمال این فیلتر ها تنها رسیدن به بالاترین سطوح کیفی و استخراج محتوایی زلال و گوارا برای خوانندگان میباشد .

در همین رابطه همه تولیدکنندگان محتوای سئو در فضای مجازی هم میبایست همانند ژورنالیست ها به انتقاد ، تخریب مکرر متنشان بوسیله یک بالا دستی یا کارفرما و هم چنین چکش خوردن پیاپی آن عادت کرده و تلاش کنند تا از این تصویر العمل های به ظاهر نامطلوب در جهت بهبود عملکرد خود استفاده نمایند .

هدف ما از نگارش یک مقاله جذب مخاطبین بیش میباشد ، در همین رابطه همانند پدیده ای که از دور بهتر دیده میشود ، کسانی که از ما دورتر هستند به دلیل زاویه دید و تسلطی که دارند می‌توانند منظره کلی آن را بهتر ببیند و مشکلات آن را به سادگی شناسایی کنند ؛ در نتیجه نظر جامع تری داده و در راه چطور محتوای بهتری تولید کنیم ، نبایستی پیشنهاد آنان را نادیده بگیریم .
چگونه محتوای بهتری تولید کنیم

– استفاده از تقویمی منظم و هماهنگ در راه تولید محتوا و ویرایش آن
 

استفاده از تقویم های محتوایی – ویرایشی منظم و هماهنگ از بزرگترین رازهای خلاقیت و پیشرفت ما در بازه های زمانی مشخص برای انجام کاری خاص است .

اگر بخواهیم این نوع تقویم را به زبانی ساده برای ره پویان بهبود سئو تضمینی با دیجیتال مارکتینگ توضیح بدهیم ، میبایست بگوییم که عده ای از افراد لیستی از کارهای نا پایان و بی حد و حصری برای انجام دارند که به آن to-do list نامحدود می گوییم ( پیرو این سخن که خیلی از ما معتقدیم که کار تمامی ندارد ! ) و عده ای دیگر همه وقت خود را برای پیشبرد امور تنها یک مشتری صرف می کنند .

در همین رابطه خود بنده فردی را می شناختم که در وقت اتمام زمان اداری و در انتها هر روز ، همواره وضعیت کارهای خود را اعلام می‌کرد که چه تعداد وظیفه انجام نشده داشته میباشد و امروز به آن ها نرسیده ، این در حالیست که من مطمئنم چنانچه این فرد صد کار مختلف را برای خود در طول روز تعریف می‌کرد ، حداقل ۸۰ درصد آن ها بی استفاده و غیر لازم بودند و می توانست آن ها را حذف کرده و یا منتخبی بیست تایی از آن ها را انجام دهد .

در خلال جواب به این که چطور محتوای بهتری تولید کنیم میبایست گفت که تقسیم کار با این روش با عدم وجود آن هیچ فرقی ندارد! این توضیحات به این دلیل داده شد که بدانید اگر هر کار را در همان زمانیکه برایش تعریف کرده اید انجام نداده و این شیوه را به یک عادت همیشگی و روزانه تبدیل نکنید ، تورم کارها هر روز بیش شده و لحظه ای که به خود می آیید ، با گسترده ای از کارهای سنگین و استرس زا روبرو خواهید شد .

روزنامه‌نگاران حرفه‌ای برای تولید محتوایی که حتی همین فردا نیاز به تهیه و انتشارش را دارند ، یک تقویم روزنامه نگاری را تعریف و تنظیم می کنند .

استفاده از تقویمی منظم و هماهنگ در راه نویسندگی و ویرایش آن ، کلید تولید محتوایی قدرتمند میباشد و یاری شایانی به بهبود اوضاع مطلب ها وبسایت مجموعه شما – به ویژه در زمینه داستان سرایی که پیشتر به آن اشاره شده است – میکند . این در حالیست که کسب و کارهای مختلف هم میبایست برای بهبود شرایط تولید محتوای خود این تقویم را به وجود آورند .

برخی از کمپانی های مطرح برای طبقه بندی تقویم خود دارای تقسیمات فصلی میباشد ، این در حالی میباشد که برخی دیگر دارای تقسیم بندی های ماهانه بوده و با توجه به فصول و اوقات سنگین و سبک شدن کارشان این شرایط را از قبل تعریف می‌کند .

به همین دلیل توصیه ما این میباشد که فارغ از این که تا چه میزان می خواهید در این برنامه ریزی پیشرفته و آن را عملی نمایید ، حتماً یکی از آن ها را داشته و در نحوه نگارش ، تاریخ نگارش مقالات ، آپلود آن ها ، رسیدگی به شبکه اجتماعی ، بلاگ های مهمان و پست های ویدیویی بکار ببندید .

مجدداً نیاز به یادآوریست که کمپانی های قدرتمند و سرشناس برای پیشبرد اهداف خود دارای تقویمی منظم و هماهنگ هستند ، پس اگر می خواهید تا به موفقیتی بلند مدت دست پیدا نمایید ، شما هم از این روش استفاده کنید .

—————————————————————–

مطالب مرتبط:

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *