, ,

نرخ CTR و تکنیک های افزایش آن

نرخ CTR و تکنیک های افزایش آن

نرخ CTR و تکنیک های افزایش آن

 

CTR چیست؟

در دنیای دیجیتال معیارهای زیادی وجود دارند که میتوان از آنان بمنظور کنترل و بهبود عملکرد وبسایت خود استفاده کرد. نرخ کلیک یا CTR یکی از اصلی ترین معیارهایی میباشد که تاکنون مطرح شده میباشد. ولی نرخ کلیک چیست ؟
ابتدا از همه بیایید کمی با مفهوم CTR آشنا بشویم. CTR مخفف عبارت Click Through Rate به معنای نرخ کلیک میباشد. از این معیار برای محاسبه تعداد کلیک هایی که بوسیله کاربران روی تبلیغات، لینک ها یا کلیدهای قرار گرفته گونه گرفته میباشد، استفاده میشود.
در واقع به یاری ctr  میتوانید مشخص کنید که کاربران اینترنتی تا چه میزان جذب محتواهای وبسایت شما شده اند و روی آنان کلیک کرده اند. در نهایت تمامی این کلیک ها سبب میشوند که کاربران وارد وبسایت شما شوند. این اتفاق دقیقا همان هدفی میباشد که وبسایت شما برای آن به وجود آمده و برای رسیدن به آن سعی میکند. در نتیجه بالا بودن نرخ کلیک نقش مستقیمی روی میزان موفقیت یک وبسایت دارد.

نرخ کلیک چطور محاسبه می شود؟

با توجه به نقش پررنگ ctr (مخفف شده عبارت Click Through Rate) در میزان موفقیت یک وبسایت در موتور های جستجو، میبایست بتوان به شکل درستی آن را محاسبه نمود. طبق الگوریتم های معرفی شده بوسیله گوگل شما میبایست تعداد هر کلیک منحصر به فردی که روی محتواهای وبسایت شما در نتایج جستجو گوگل گونه میگیرد را به تعداد نمایش (impression) تقسیم نمایید تا نرخ کلیک وبسایت خود را به دست آورید. فرمولی که به راحتی بتوانید نرخ کلیک یا CTR وبسایت خود را محاسبه کنید به شرح ذیل است:
ولی اکنون سوالی که مطرح میشود این میباشد که تعداد نمایش (impression) چیست؟ تعداد دفعاتی که محتواهای شما در نتایج موتور های جستجو به نمایش گذاشته میشود را با نام impression می شناسیم. حتما می پرسید تفاوت میان تعداد نمایش و نرخ کلیک چیست ؟ نگران نباشید چرا که در ادامه به بررسی این موضوع هم خواهیم پرداخت.

تفاوت CTR و impression چیست؟

گاهی اوقات کاربران اینترنتی محتوای وبسایت شما را در نتایج جستجو مشاهده می کنند، ولی روی آن کلیک نمی کنند. به همین دلیل میباشد که اگر تعداد کل کلیک ها را در نسبت تعداد کل نمایش محاسبه کنید، میتوانید ctr وبسایت خود را به دست آورید.
البته در پیشنهاد داشته باشید که شما نیازی به محاسبه نرخ کلیک یا CTR بصورت دستی ندارید. در حالت حاضر ابزارهای بسیاری وجود دارند که میتوانید با استفاده از آنان تمامی اطلاعات ضروری برای بهینه سازی وبسایت خود به دست آورید که یکی از آنان اطلاعات مربوط به ctr میباشد. گوگل آنالیتیکس یا گوگل سرچ کنسول جزء شناخته شده ترین این ابزارهاست. شما با درج وبسایت در کنسول گوگل میتوانید به راحتی آمار مربوط به تعداد کل کلیک ها، تعداد کل نمایش ها و نرخ کلیک خود را بررسی کنید.

نرخ CTR و تکنیک های افزایش آن
آموزش صفر تا صد سرچ کنسول گوگل  impression چیست و با CTR چه تفاوتی دارد؟

در گونه تمایل به کسب اطلاعات بیش درمورد این دو ابزار میتوانید مقالات نحوه تحلیل رفتار کاربران در وبسایت بوسیله گوگل آنالیتیکس و  گوگل سرچ کنسول چیست را مطالعه کنید.

نرخ کلیک طبیعی چیست؟

۱٫    نرخ کلیک طبیعی به ترافیکی اشاره دارد که بصورت طبیعی و به طور کامل ارگانیک لینک های محتواهای وبسایت شما را در نتایج موتور های جستجو مشاهده کرده و با کلیک روی آنان وارد وبسایت شما میشود.

۲٫    در بحث سئو و بهینه سازی محتوا هم پایان سعی افراد بر این میباشد که افراد را متقاعد کنند تا روی لینک های مربوط به وبسایت آنان کلیک کنند. به همین دلیل میباشد که نرخ کلیک یا CTR به یک اصل اساسی در سئو تبدیل شده میباشد.

۳٫    افراد سعی می کنند تا با بهبود عملکرد وبسایت خود و بهینه سازی آن، کاربران را متقاعد کنند که در میان تمامی نتایج مشابه دیگری که در نتایج جستجو به نمایش گذاشته میشود، وبسایت آنان را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنند. اگر این اتفاق رخ دهد، نرخ کلیک به شکل قابل توجهی زیاد شدن پیدا میکند.

ترافیک طبیعی یکی از مهمترین انواع ترافیکی میباشد که می تواند به سمت وبسایت شما بیاید، چرا که:

•    موتور جستجوی گوگل بیشترین میزان ترافیک را دارد و کاربران اینترنتی به این پلتفرم اعتماد بالایی را دارند.
•    گوگل در خصوص رتبه بندی محتواهایی که نمایش میدهد از الگوریتم های زیاد سختگیرانه ای استفاده میکند. در نتیجه اگر وبسایت شما بتواند جزء ۵ نتیجه ابتدا از جستجوی یک کلمه کلیدی باشد نشان دهنده این میباشد که محتوای شما از کیفیت زیاد بالایی برخوردار میباشد.
•    شاید در اول رسیدن به جایگاه متناسب در نتایج جستجو کاری سخت و البته وقت گیر باشد. ولی اگر بتوانید با گذشت وقت به رتبه های ابتدایی نتایج جستجو گوگل برسید، یعنی توانسته اید اعتماد گوگل را کسب کنید. پس میتوانید از مزایای آنکه یکی از آنان زیاد شدن نرخ کلیک یا CTR به شکل طبیعی میباشد، به شکل طولانی مدت بهره ببرید.
•    طبق تحقیقات انجام شده نتایج صفحه ابتدا گوگل (۱۰ نتیجه اول) ۹۲ درصد پایان ترافیک گوگل برای یک کلمه کلیدی مشخص را دریافت می کنند. پس کسب حایگاه متناسب می تواند CTR بیش و ورود ترافیک بالایی را برای شما به همراه داشته باشد.
•    مطابق آمارهای اعلام شده بوسیله گوگل حدود ۳۳ درصد از کلیک های ترافیک طبیعی روی ۵ محتوای ابتدایی گوگل گونه میگیرد.

در نقطه مقابل این امکان را خواهید داشت که با پرداخت قیمت ای مشخص ترافیک را به سمت وبسایت خود بیاورید. در این حالت میبایست از تبلیغات کلیکی استفاده نمایید که معروف ترین آنان تبلیغات کلیکی (PPC) گوگل میباشد.

در این حالت محتوای وبسایت شما به شکل تبلیغات در معرض دید مخاطبینتان قرار میگیرد و با هر کلیکی که روی آنان گونه میگیرد، قیمت مشخصی را به پلتفرمی که تبلیغات در آن نشان داده شده میباشد پرداخت می نمایید. در واقع نرخ کلیک یا CTR در محاسبه قیمت تبلیغات نقش اصلی را ایفا میکند.
————————————————————-

مطالب مرتبط:

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *