طراحی سایت در سال 2018 چگونه خواهد بود؟

همه طراحان سایت به شدت علاقه دارند که بروز بوده و از آخرین اخبار و اطلاعات در زمینه طراحی سایت باخبر باشند. در ضمن، مطلع بودن از تحولات اخیر در این حوزه، مخصوصا در سال 2018، امری واجب و ضروری است. یک طراحی سایت، علاوه بر ریسپانسیو بودن، باید منحصر به فرد نیز باشد. در حقیقت، طراحی سایت به قدری پویا و زنده است که چیزهایی که در برهه ای از زمان بسیار مدرن و تازه بودند، اکنون شاید کاملا از دور خارج شده و به مطلبی قدیمی تبدیل شده باشند. همه طراحان باید به این نکته توجه داشته باشند که طراحی سایت، امری است پویا و دائما نیازمند به کسب و یادگیری مهارت ها و دانش جدید می باشد.

حال قصد داریم به بررسی تحولات طراحی سایت در سال 2018 بپردازیم. روش ما بدین صورت است که همواره تحولات و ترندهای طراحی سایت را در نظر می گیریم، سپس امکانات و تقاضای مشتریان را با استایل های مدرن ترکیب می کنیم.

الگوها، خطوط و دایره ها؛ اشکال هندسی در طراحی سایت

این ترند در سال 2016 پدیدار شد، در سال 2017 به محبوبیت رسید و در سال 2018، به پیشرفت و تکامل خود ادامه خواهد داد. با ترکیب شکل ها و الگوها، می توان به نتایج چشمگیری در صفحات دست یافت. طراحی های فلت و طراحی متریال را باید با المان های تزئینی و اشکال ساده ترکیب کرد. طراحی های 2D همچنان مورد استفاده خواهند بود، اما بازهم دستخوش برخی از تغییرات خواهند شد.

استفاده از رنگ های روشن

باید در طراحی سایت از رنگ های روشن استفاده نمود و با شفافیت هرچه تمام تر به بیان مطالب پرداخت. باید طراحی های فلت و طراحی متریال را به بهترین نحو با طراحی های باطراوت و شاد ترکیب نمود. در طراحی های مدرن، ترانزیشن رنگ، جزء ترندهای واقعی و معاصر به شمار می آید. شرکت اینستاگرام در ابتدا تصمیم داشت از تصاویر و لوگوهای مشترک استفاده کند. اما در عوض رنگ های فلت و مات را به گرادینت ها و ترانزیشن های رنگارنگ تبدیل کرد. لوگوها، دکمه ها، و سایر المان ها، یک استایل جدید پیدا کرده بودند. این تحولی در طراحی سایت بود که در سال 2017 به یک ترند تبدیل شده بود و ما پیش بینی می کنیم در سال 2018 نیز مورد استفاده قرار گیرد. نکته مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که، رنگ ها باید به طرز صحیحی بایکدیگر مخلوط و ترکیب شوند تا نامعقول جلوه نکنند.

سئو سایت

استفاده از تصاویر و گرافیک های منحصر به فرد

طراحی گرافیک به عنوان بخشی از طراحی سایت خواهد شد. طراحی گرافیک دارای ظرفیت چشمگیری است که تاکنون به صورت کامل کشف نشده است. بنابراین، پیش بینی می شود طراحی گرافیک در سال 2018، محبوبیت بیشتری کسب نماید. پیشنهاد می شود حتما با برخی از زمینه های مهم در این حوزه آشنایی پیدا کنید.

طراحی دستی (نقاشی)

تم های ساخته شده توسط طراحی نقاشی، نسبت به مدل های پرینت شده و کامپیوتری، محبوبیت بیشتری یافته اند. پیش بینی می شود در سال 2018، این ترند نیز پیشرفت  کند.

 

استفاده از آیکون های lineArt

طراحی خطی (contour drawing) در سال 2018 همچنان مورد استفاده خواهد بود. برای مثال، در ساخت الگوها و آیکون های پیچیده (این نوع طراحی ها به علت سطح عملکرد بصری که دارند، بیشتر مورد استفاده خواهند بود).

محتوای تصویری

استفاده از محتوای تصویری در طراحی سایت های تجارت الکترونیکی، در سال 2018 نیز جزء ترندهای برتر خواهد بود. دلایل این امر بسیار روشن است: بیش از 60% از کاربران معتقد هستند که عامل اصلی خرید یک خریدار، استفاده از تصاویر و عکس های منحصر به فرد است، بنابراین فروشگاه های اینترنتی باید بیشترین توجه را به این مطلب داشته باشند.

اگر به دنبال یک طراحی سایت خاص و قابل شناسایی هستید، تنها کافی است که با یک طراح دیجیتال همکاری داشته باشید. باید استفاده از عکس های استوک را کنار گذاشته و تمام توجه خود را به استفاده از تصاویر گرافیکی منحصر به فرد و اورجینال خود معطوف نمایید. بله درست است که تصاویر استوک همچنان به کسب محبوبیت خود ادامه خواهند داد، اما اخیرا ترند بسیار جالبی به وجود آمده که در سال 2018 نیز به پیشرفت خود ادامه خواهد داد و آن ترند چیزی نیست جز رویکرد فردی به طراحی و گرافیک ها. با تمام این وجود باید به این نکته توجه کنید اصلی ترین دلیل منحصر به فرد شدن شما، فردیت شما است.

انیمیشن در طراحی سایت

امروزه انیمیشن ها تقریبا در همه جا وجود دارند و به چشم می خورند: در لوگوها، آیکون های سایت ها و اپلیکیشن ها، و حتی در ترانزیشن های حالات مختلف اشیا در طراحی متریال. استفاده از ویدیوها و GIF های با کیفیت عالی، با ایجاد یک لذت بصری شفاف، می تواند توجه کاربران را برای مدت زمان قابل توجه ای به صفحه جلب کند و پیش بینی می شود این ترند نیز در سال 2018 ادامه یابد.

اکستنشن ها یا افزونه ها

تصاویر معروف PNG، JPG و حتی GIF اکنون دیگر قدیمی شده اند. در دنیای مدرن امروز، بیشتر توجهات به کیفیت تصاویر است. یکی از محبوب ترین افزونه ها SVG خواهد بود و شایسته این است که در کنار سایر ترندهای طراحی سایت 2018 قرار گیرد. SVG ها، بدون کمترین افت کیفیت، به آسانی قابل افزایش مقیاس هستند. این فرمت، بهترین فرمت برای المان های گرافیکی خواهد بود. علیرغم مزیت های نرم افزار، اما طراحی دستی، جای فتوشاپ را خواهد گرفت. امروزه با طراحی دستی حتی ساده تر و سریع تر از قبل می توان لایوت های وبسایت را طراحی کرد. علمکرد و قابلیت های طراحی دستی تا حد قابل توجه ای از فتوشاپ پیشی گرفته و پیش بینی می شود که این اختلاف در سال 2018 بسیار بیشتر شود، و در نتیجه فتوشاپ بخشی از کاربران خود یعنی طراحان وب و UI را از دست خواهد داد.

شبکه های اجتماعی حرفه ای

اکنون که ترندهای سال 2018 و مسیر حرکت طراحی سایت مشخص شده است، باید به شبکه های اجتماعی نیز توجه ویژه نماییم. با معرفی آثار هنری خود در شبکه های اجتماعی معروفی همچون دریبل و بیهنس، می توانید برند خود را به طرز چشمگیری به همه جهان معرفی کنید. در سال 2018، طراحی سایت همان ترندهای برتر و اصلی سال 2017 را ادامه خواهد داد، اما با ایده ها و رنگ های جدید و روشن تر. توجه به این نکته ارزشمند است که طراحی یکی از مهم ترین فازهای توسعه وب می باشد که 30% از زمان را به خود اختصاص می دهد.

  • امتیاز این مطلب
5.0