, ,

دلایلی که باید وب سایت داشته باشیم

دلایلی که باید وب سایت داشته باشیم

دلایلی که باید وب سایت داشته باشیم

به خوبی معرفی بشوید و اعتبار کسب نمایید

داشتن وب ‌سایت یک راه عالی برای معرفی کسب و کار شما است. طراحی یک وبسایت به شما این فرصت را می‌دهد تا خودتان را به طور کامل معرفی نمایید و درمورد خدمات و مزایای کارتان به مخاطبان بگویید.

اغراق نیست اگر بگوییم که داشتن یک وبسایت، باعث زیاد شدن اعتبار کسب و کار شما خواهد شد و به یاری آن، مخاطبان راحت‌تر به شما اعتماد خواهند نمود.
البته، حتی اگر شما یک کسب و کار هم نداشته باشید، باز این شانس برای معرفی ارزشمند میباشد. چرا که فرصت برای مطرح شدن را برایتان به وجود خواهد آورد.

مشتریان نو داشته باشید / کسب و کاری راه بیندازید

طبق آمار، بیشتر از ۴/۲ میلیارد آدم در سراسر جهان، هر روز از اینترنت استفاده می‌کنند. حدودا ۹۰% از این افراد، تا به حالا از اینترنت خرید کرده‌اند یا با یک شرکت از راه اینترنت در ارتباط هستند. ولی در ایران چطور؟ جالب میباشد بدانید که بیشتر از ۵۶ میلیون شخص از جمعیت ایران، یعنی + ۷۰ درصد ایرانی‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند.

این اعداد و ارقام یک پیام مهم برای همه ما دارند: اینترنت یک فرصت استثنایی برای جذب مشتری است. بازار بزرگی که بهتر است آن را از دست ندهید. پس اگر یک کسب و کار دارید و می‌خواهید مشتریان بیشتری داشته باشید، یکی از برترین کارهایی که می‌توانید انجام بدهید، ساختن یک وب‌سایت میباشد. اگر هم که در حالا حاضر کسب و کاری ندارید، فقط یک وب‌سایت برای آغاز یک کسب و کار کافی میباشد.

با داشتن یک وبسایت شما یک صدا دارید

با داشتن یک وبسایت، شما یک رسانه خواهید داشت. جایی که می‌توانید حرف خود را بزنید و با مخاطبان خود در ارتباط باشید. داشتن وب‌سایت، فرصتی میباشد برای آن که درمورد تخصص خود بنویسید و به مخاطبان آموزش بدهید. می‌پرسید این کار چه اهمیّتی دارد؟ مشخص میباشد. هنگامی شما مقالات آموزنده در زمینه کاری خود داشته باشید، مخاطبان راحت‌تر به شما اعتماد خواهند نمود و آگاهانه‌تر به سراغ شما می‌آیند.

خود شما اگر در وبلاگ ما بتوانید یک مقاله کامل و دقیق درمورد قیمت طراحی وبسایت بخوانید، چقدر در جلب اعتماد شما تاثیر دارد؟ همین تاثیر را شما می‌توانید روی مشتریان خود بگذارید.
من حتی می‌توانم یک تجربه شخصی در این زمینه را با شما در میان بگذارم. یادم هست که در یکی از گروه‌های تلگرامی که عضو بودم، شخصی در مورد بازاریابی صنعتی (یعنی رابطه بین کسب و کارها) پرسید.

اکثر جواب‌ها، پراکنده و نامرتبط بودند. آن جا بود که من مثل یک قهرمان، مقاله‌ای که همکارم در وبسایت نوین منتشر کرده بود را منتشر رو کردم. و نتیجه چه بود؟ این آقا بعد از یک ساعت به من پیام داد، کلی قدر دانی نمود و اظهار خوشحالی نمود که با وبسایت ما آشنا شده میباشد.

البته، تولید مطلب در وبسایت، یک مزیت زیاد بزرگ دیگر هم برای شما خواهد داشت. این که گوگل کم کم شما را به عنوان یک منبع معتبر خواهد شناخت و هنگامی افراد در زمینه کاری شما جستجو می‌کنند، آنان را به سمت وبسایت شما می‌فرستد.

 
وبسایت یک راه ارزان برای دیده شدن میباشد

راه اندازی یک مغازه برای شما زیاد هزینه‌بر خواهد بود. مساله فقط اجاره یک جا با هزینه‌های میلیونی ماهیانه نیست، بلکه میبایست به دکور مغازه و تجهیزات فکر نمایید. بعد از آن هم مساله تبلیغات قبل می‌آید. تبلیغاتی که برای شما زیاد پر قیمت خواهد بود. راه‌اندازی یک مجله چاپی چطور؟ به نظرتان چقدر قیمت دارد.
ولی در مورد وب‌سایت این موضوع صادق نیست. چرا که شما می‌توانید با هزینه‌ای به مراتب کمتر، سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را به طور کامل راه بیندازید. برای جذب مخاطب هم لزومی ندارد که حتماً به سراغ تبلیغات پر خرج بروید. کافی میباشد مطلب ها مفیدی در وبسایت خود قرار بدهید تا بتوانید کاربرانی را از راه گوگل به وبسایت خود جذب نمایید. به علاوه، می‌توانید در سایتهای مختلف اینترنتی، خودتان را رایگان معرفی کنید.

البته، این بدان معنی نیست که لزوماً یک وبسایت کم خرج دارد. فقط بحث بر سر این میباشد که هزینه‌های نگهداری یک وبسایت به مراتبط کمتر از یک مغازه (یا راه‌اندازی یک مجله کاغذی) میباشد. ولی نقش هر دو را زیاد بهتر بازی می‌کند و در واقع، کم کم جای آنان را می‌گیرد.

به علاوه، تجربه نشان داده میباشد که اکثر آدم‌ها به تراکت‌ها نگاهی سطحی و سرسری می‌اندازند و در نهایت آنرا در برترین حالت به نزدیک‌ترین سطل زباله خواهند انداخت. (به پیاده روهای خیابان‌ها نگاه کنید). بنابرین اگر مشتری شما بخواهد یکبار دیگر چیزی را بررسی بکند به این تراکت دسترسی نخواهد داشت و اگر نتواند شما را راحت پیدا بکند به راحتی یک گزینۀ دیگر را انتخاب خواهد نمود.

ولی با داشتن یک وبسایت شما یک آرشیو کامل از پایان خدمات و محصول های دارید که مشتریان شما به راحتی و با صرف کمتر از یک دقیقه زمان می‌تواند به هرچیزی که می‌خواهد دست پیدا بکند.
داشتن وبسایت باعث می‌شود شما بخشی از تبلیغاتتان را به دست مشتریان خود بسپارید. اگر مشتریان شما از خدمات شما راضی باشند به راحتی می‌توانند سایت شما را برای معرفی به سایر دوستانشان برای آنان بفرستند و حال پایان خدمات شما بصورت شفاف در سایت تان موجود میباشد. همین شفاف بودن برترین تبلیغ برای شما است.

بصورت ۲۴ ساعته در دسترس باشید

یکی از مهم‌ترین و پرهزینه‌ترین مسائل یک کسب و کار، پشتیبانی میباشد. قطعاً میدانید که در دنیای پر رقابت امروز، اگر به مشتریان خود پشتیبانی متناسب ارائه ندهید، به سرعت از دایره رقابت حذف خواهید شد.
داشتن یک وبسایت به شما این امکان را میدهد که بتوانید بصورت شبانه‌روزی، پیام‌های مخاطبان خود را دریافت نمایید و حتی جواب خود را هم بصورت آنلاین برای آنان فرستادن نمایید. این یک فرصت عالی برای کاهش هزینه‌های پشتیبانی میباشد.

در همین وبسایت ساز پرتال ما، شما امکان این را دارید که به کاربران اجازه فرستادن تیکت بدهید. این یعنی آنان می‌توانند در وبسایت شما درج نام کنند، پیام‌های خود را بفرستند و در وبسایت، از شما جواب دریافت کنند. عالی نیست؟

روابط جدیدی برای خود درست کردن خواهید نمود

داشتن وبسایت یک فرصت عالی برای گسترش ارتباطات شما است. هنگامی شما یک وبسایت دارید، بدون شک همکاران شما این وبسایت را پیدا خواهند نمود و شانس درست کردن روابط تجاری نو وجود خواهد داشت. البته اگر هم شما یک کسب و کار ندارید، باز هم میبایست فرصت درست کردن روابط نو را غنیمت بشمارید.

روش‌های تبلیغات خود را گسترش بدهید

با داشتن یک وب‌سایت، شما به روش‌های تبلیغاتی بیشتری و بهتری دسترسی خواهید داشت که مهم ترین آنان تبلیغات در گوگل میباشد. تبلیغ در گوگل را می‌توان هدفمندترین نوع تبلیغ دانست. چرا که تبلیغ شما فقط زمانی نمایش داده می‌شود که کاربران دقیقاً کلمات دارای ارتباط با شما را جستجو کرده‌اند.

برای مثال فرض کنیم که شما یک فروشگاه اینترنتی برای زیورآلات دارید. با تبلیغ گوگل می‌توانید کاری نمایید که هر وقت کسی “خرید انگشتر” را جستجو نمود، مستقیماً به صفحه انگشترهای شما هدایت شود. حال به پیشنهاد شما چقدر احتمال دارد چنین شخصی از شما خرید انجام دهد؟ قطعاً زیاد زیاد بیش از هر روش تبلیغاتی دیگر.

علاوه بر تبلیغات گوگل، دست شما برای سایر تبلیغات اینترنتی هم بازتر خواهد بود. برای مثال این فرصت را دارید که هنگام تبلیغات در اینستاگرام یا تبلیغات در تلگرام، کاربران را به سمت وبسایت خود بفرستید. می‌توانید در وبسایت خود، اقدام به جمع‌آوری شماره موبایل یا ایمیل کاربران نمایید و مدام با آنان در ارتباط باشید. و …

امکان ارزیابی دقیق مخاطبان وجود دارد

یک مزیت زیاد بزرگ داشتن یک وبسایت، امکان تحلیل و ارزیابی دقیق میباشد. البته منظور ما فقط گرفتن نظرات و پیشنهادات مشتریان نیست. بلکه نکته جذاب‌تر، امکان تحلیل با استفاده از ابزارهای دیجیتال است.
بگذارید موضوع را برای شما بازتر کنم: در اینترنت، امکان اندازه‌گیری همه‌چیز بصورت دقیق هست. مثلاً در همین وبسایت ساز پرتال، شما می‌فهمید که بازدیدکننده‌های شما از کجا هستند، کدام صفحات شما را بیش دیده‌اند، با چه دستگاهی بیش به سراغ شما آمده‌اند و ….

البته موضوع هنگامی جذاب‌تر می‌شود که از یک ابزار حرفه‌ای برای تحلیل وبسایت (مثلاً گوگل آنالیتیکس که کاملاً هم رایگان است) استفاده نمایید. به این ترتیب شما دقیقاً می‌فهمید که کاربران از چه راه وارد وبسایت شما می‌شوند، چقدر در آن باقی می‌مانند، چه مسیری را در وبسایت شما طی می‌کنند و چطور خرید خود را (برای فروشگاه‌های اینترنتی) انجام می‌دهند.

دلایلی که باید وب سایت داشته باشیم
درخت‌های این جهان را نجات بدهید

پایان شرکت‌ها، ادارات، فروشگاه‌ها و کسب و کارها روزانه حجم زیادی از کاغذ را هدر می‌دهند. چرا که بروشورهای زیادی هست که میبایست مناسب با کار خود طراحی و چاپ کنند و به دست مشتریان خود برسانند. انواع اقسام بروشورهای آموزشی، تبلیغاتی، مناسبتی و …. داشتن یک وب‌سایت، راهی میباشد برای نجات درخت‌هایی که به کاغذهای بروشور تبدیل و در نهایت روانۀ سطل زباله می‌شوند.

فقط کافی میباشد تصور نمایید که شما چه حجم از وقت و هزینۀ خود و جهان را صرف این بروشورها می‌کنید. بروشورهایی که در نهایت ماندگار نیستند. کمی از فضای کار خود فاصله بگیرید و به آن انبوه جنگل‌های سرسبزی فکر کنید که با برگه‌های شما حال ویرانه‌اند.

اگر هم نمی‌خواهید به درختان فکر نمایید، به قیمت و انرژی خودتان فکر نمایید که حال بعد از پایان شدن چاپ بروشورها میبایست به فکر توزیع و پخش آن بیافتید. با داشتن یک سایت به راحتی پایان این هزینه‌ها را می‌توانید دور بزنید. مشتریان بالقوۀ شما می‌توانند به طور آنلاین از پایان محصول های و خدمات شما آگاه شوند و در وبسایت شما در مورد آنان بخواند.

دلیل آخر را شما به ما بگویید

ما پایان فواید و مزایای داشتن یک وب‌سایت که به ذهنمان می‌رسید را با شما در میان گذاشتیم. ولی مطمئن هستیم که باز هم می‌توان در این موضوع عمیق‌تر شد و حرف‌های بیشتری درمورد وب‌سایت زد. پس می‌خواهیم از شما برای کامل نمودن این مقاله یاری بگیریم و مشاهده کنیم از پیشنهاد شما، فایده و سود یک وب‌سایت در چیست.
——————————————————————

مطالب مرتبط:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *