,

تفاوت سئو و تبلیغات کلیکی

تفاوت سئو و تبلیغات کلیکی

تفاوت سئو و تبلیغات کلیکی

بیایید فرض کنیم شما یک محصول نو و شگفت‌انگیز دارید اما متأسفانه، تصوری ندارید که چطور می‌توانید این محصول نو را با بیش کاربران هدف خود به اشتراک بگذارید.

بسیاری از مشاغل کوچک برای یافتن مخاطبان متناسب، با مشکل مشابه روبرو هستند. زمانیکه مخاطب، موفق به یافتن شما نشود دیگر مهم نیست محصول یا خدمت شما چه ویژگی‌هایی دارد. دو استراتژی محبوب برای جستجو وجود دارد که سازمان ها، بوسیله آن دو، این مشکل را حل می‌کنند؛ سئو و تبلیغات کلیکی در موتور های جستجو.

ولی کدام روش برای شما متناسب است؟ آیا بهتر است یک رویکرد ارگانیک را دنبال نمایید و مصرف‌کنندگان را از راه نتایج ارگانیک موتور های جستجو پیدا نمایید یا بهتر میباشد به فکر سرمایه‌گذاری روی تبلیغات کلیکی در صفحه های حاصل از جستجوی کلمات کلیدی مشخص باشید؟
در ادامه هر دوی این استراتژی‌ها را بررسی کرده و برخی از آمارهای توصیفی را ارائه خواهیم داد تا به شما در تصمیم‌گیری برای استفاده از سئو و تبلیغات کلیکی یاری کنیم.

تفاوت سئو و تبلیغات کلیکی

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو می‌تواند به رتبه‌بندی بالاتر و طولانی مدت مطلب ها شما یاری بکند. محتوای ارگانیک یافت شده از راه موتور های جستجو به احتمال فراوان برای مخاطبان قابل‌اطمینان‌تر بوده و احتمال کلیک روی این موارد بیش میباشد هم چنین این روش می‌تواند حضور آنلاین شما را برای مدت طولانی‌تری رشد دهد.

از طرف دیگر، تبلیغات کلیکی یاPPC به معنای قیمت نمودن روی تبلیغات در جهت قرار دادن مطلب ها شما در دسترس مستقیم مخاطب میباشد.

سئو چیست؟

با سرمایه ‌گذاری روی سئو یا بهینه سازی موتور جستجو، این احتمال وجود دارد که مخاطبان هدف شما هنگام جستجوی موارد دارای ارتباط با محصول یا خدماتتان، شما را بیابند.
اگر می‌خواهید سازمان شما حضوری موفق در نتایج جستجوی گوگل داشته باشد و با بهبود رتبه خود در بین نتایج جستجو، حضور آنلاین و اعتبار دامنه خود را زیاد شدن بدهید، با تولید محتوای متناسب و ارتقاء ویژگی‌های فنی وبسایت می‌توانید به این هدف دست یابید.

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی، نوعی بازاریابی موتور جستجو (SEM) میباشد که در آن ‌ننده با هر بار کلیک گونه گرفته از سمت افراد بر روی تبلیغ خود به ناشر (مثلاًGoogle ) قیمت ای را پرداخت می‌کند.

این مدل به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا فقط در هنگام تعامل مصرف‌کنندگان با تبلیغات آن‌ها، قیمت بپردازند؛ یعنی شما کسانی را جذب می‌کنید که به نظر شما علاقه‌مند هستند.
این روش بیش به موتور های جستجو مربوط میباشد و معروف‌ترین نوع آن گوگل ادز میباشد. شاید متوجه شده باشید که بهترین نتایج جستجو گاهی با نشانگر Ad مشخص شده‌اند. هرچه میزان رقابت برای تبلیغ یک کلمه کلیدی بیش باشد، تبلیغ‌کنندگان هم قیمت بیشتری میبایست پرداخت کنند.
برای آشنایی بیش با نحوه عملکرد گوگل ادز مقاله سیستم مزایده گوگل ادوردز چطور کار می‌کند؟ را مطالعه نمایید.

مقایسه آمار سئو و تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی

۱٫ کسب‌وکارها به طور متوسط به ازای هر ۱٫۶ دلار که درگوگل ادزهزینه می‌کنند، ۳ دلار درآمد کسب می‌کنند.تبلیغات در گوگل روشی نسبتاً ارزان میباشد و یک ROI متوسط اما مطمئن دارد.

۲٫ تبلیغاتکلیکیمی‌تواند آگاهی عمومی از محصول های شما را ۸۰٪ زیاد شدن دهد. علی رغم استفاده بسیاری از کاربران از برنامه‌های مسدودکننده تبلیغات،PPC هنوز هم در زیاد شدن میزان دسترسی و آگاهی برند شما مؤثر میباشد.

۳٫ به روزرسانی های الگوریتمگوگلبر PPC تأثیر نمی‌گذارد. یک مزیت بزرگ برای PPC این میباشد که از تغییرات الگوریتم در رتبه بندی SERP گوگل مصون میباشد. در سال ۲۰۱۸، گوگل گزارش داد که الگوریتم آن ها نزدیک به ۳۲۳۴ بار به روز شده است!اگر از روشسئواستفاده می‌کنید، میبایست محتوای خود را بهینه‌سازی نمایید تا با توجه به نیازمندی‌های الگوریتم به‌روز شده، رتبه بهتری کسب نمایید.

۴٫ ۶۳٪ از مردم اعلام کردند که بر روی آگهی‌ها گوگل کلیک می‌کنند.

سئو

۱٫ مردم به لینک‌های ارگانیک بیش از لینک‌های تبلیغاتی تمایل دارند و می‌توان گفت ۷۰% کلیک‌های کاربران در حالا جستجو روی لینک‌های ارگانیک میباشد.

۲٫ جستجو، نخستین محرک سرازیر شدن ترافیک به سایت‌هاست که میزا ترافیک آن۳۰۰٪ بیش از شبکه‌های اجتماعی میباشد.جستجوی ارگانیک یکی از مؤثرترین کانال‌های بازاریابی میباشد که اکثراً نخستین نقطه تماس مصرف کننده با یک سازمان میباشد.

۳٫ ۲٪ از کاربران لینک‌های تبلیغاتی را تشخیص می‌دهند، ولی بر روی آن‌ها کلیک نمی‌کنند. بسیاری از کاربران قادر به تفکیک بین تبلیغات و لینک‌های ارگانیک نیستند، علی رغم این، کاربران هنوز لینک‌های ارگانیک را نسبت به لینک های PPC ترجیح می بدهند.

در نهایت، انتخاب استراتژی به نیازها، بودجه و هدف کسب و کار شما بستگی دارد. اغلب اوقات، سازمان‌ها روی هر دو روش سرمایه‌گذاری می‌کنند تا بررسی کنند که کدام استراتژی به رشد سازمان، بهتر یاری خواهد نمود.

—————————————

مطالب مرتبط:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *