اصول برندینگ در حفظ مشتری
اصول برندینگ به شما یاری میکند تا بتوانید مشتریانتان را از گزند رقیبان حفظ کنید!
اگر نتوانید یک برند را مکان بیندازید، خود را به عنوان کالایی عمومی عرضه میکنید و این به هیچ وجه راهی جهت جذب مشتریان پرخرج نیست. پس میبایست اصول برندینگ را به خوبی فرا بگیرید.
اصول برندینگ با یک مثال خیلی سنتی!
در یک دامداری شما گاوهای خود را با داغ زدن مشخص میکنید (در حالا حاضر خیلی ها به جای داغ زدن از مواد شیمیایی برای نشان دار نمودن استفاده می کنند) تا دامهای خود را از دامهای سایرین متمایز کنند.
بسیاری از فیلمهای کابویی صحنهای از داغ زدن گاو دارند. این روشی است که خیلی پیش تر از غرب وحشی شروع شد، و مصریان باستان تقریباً ۵۰۰۰ سال قبل بر گاوها داغ میکوبیدند!
هنگامی شما یک محصول هستید چطور میتوانید خود را نشان دار نمایید (و بدیهی میباشد که نه با فلز داغ)؟
این موضوع در مورد هر کدام از مشاورین مستقل و کسبوکارهای خدماتی متفاوت میباشد و همگی میتوانند از ترکیبی از ده روش برای شناساندن یک برند، استفاده کنند.
۱۰ اصول برندینگ
1. آگهی بازرگانی: مجاری رسانهای کنترل شده که شما برای انتقال پیام برند تان در تبلیغات چاپی ، تبلیغات رادیویی ، تبلیغات اینترنتی و تبلیغات تلویزیونی بصورت موازی، بابت آن پول پرداخت میکنید. این می تواند شامل تبلیغات در راهنماهایی باشد که بوسیله انجمنهای نماینده مخاطبان هدف شما منتشر میشود.
2. نامه مستقیم: فرستادن ایمیل و نامه های سنتی به لیستی هدفمند از مشتریان بالقوه به همراه یک نظر. برترین مورد، دعوت نامههای پستی مستقیم برای رویدادهایی میباشد که شما میزبانی میکنید.
3. شبکهسازی: حضور در رویدادهای تجاری با هدف دیدار با دیگران و نظر ارائه خدمت به آنان. شما میبایست در رویدادهایی که دارای محیطهای غنی از مشتریان هدف هستند، به شبکه سازی بپردازید.
شما به یک بیانیه معرف نیاز دارید که مشخص میکند به چه کسی خدمت ارائه میدهید و چه نتایجی برای آنان دارد.
4. فرآیند اختصاصی: این یک روش مالکانه برای حل مشکلات مشتری میباشد. این فرایند را نام گذاری کرده و برای این فرآیند، یک علامت تجاری تهیه نمایید، که نشان میدهد بخش اساسی برند شما است.
5. تحقیقات اختصاصی. در مورد ناامیدیها ، نگرانیها و خواستههای مخاطبان هدف خود تحقیقات دورهای انجام بدهید. نتایج را منتشر نمایید.
6. تبلیغات: از مقالات و مصاحبه در روزنامهها، وب سایتها، وبلاگها، کتابها، نشریات تجاری، مجلات، رسانههای اجتماعی، رادیو و تلویزیون برای ساخت وجهه خود استفاده نمایید. برای شناساندن برندتان، قطعات صوتی را برای ارائه آماده نمایید.
7. جلوهگری: این موارد شامل تعاملات درقالب گفتوگو، کارگاههای آموزشی ، وبینارها ، سمینارهای تلفنی، ویدئوهای آنلاین و پخش زنده میباشد.
در ارائه اطلاعات کلی در مورد اینکه چطور مشتریان بالقوه میتوانند مشکلات خود را حل کنند، سخاوتمند باشید. تمایل آنان برای اینکه شما را جهت رسیدگی به جزئیات مسائل خود استخدام کنند بیش میباشد.
8. رسانههای اجتماعی و وب سایتها: رسانه ای اجتماعی همچون لینکدین و یوتیوب، میبایست مکمل مارکتینگ برند شما باشند نه مارکتینگ شما. یک وبسایت میبایست با نشان دادن تخصص شما اعتبار درست کردن بکند.
9. مارکتینگ از راه دور: برقراری تماس تلفنی با مشتریان بالقوه. همانطور که یکی از دوستان نویسنده من میگوید ، “تلفن لعنتی را بردارید.” من روز پیش از کارگاه با شرکت کنندگان درج نام شده در کارگاههای خود تماس میگیرم، فقط برای اینکه به آنها بگویم مشتاق ملاقات با آنان هستم.
10. نمایشگاههای تجاری: گرفتن فضا برای راهاندازی یک غرفه یا میز در یک نمایشگاه عرضه کالا و خدمات. اگر در اینکار سررشته دارید ، روشی عالی برای مشتریان میباشد تا با افرادی که تجسم بخش برند هستند، از نزدیک آشنا شوند.
در مارکتینگ خدمات، اصطلاح برندسازی به معنای شخصیت استراتژیکی است که شما در مورد خدمات خود ارائه میدهید تا آن را در ذهن مشتریان آتی متمایز بکند. برخی آن را وعدههایی می انند که مشتریان به آن اعتماد میکنند.
———————————————————————-
مطالب مرتبط:
- مایکروسافت برچسب Edge Beta را از نام مرورگر اج حذف کرد
- اهداف سئو چیست ؟
- افزایش رتبه وبسایت
- آشنایی با اینترنت و تاریخچه آن ؟
- مهم ترین نکته ها سئو در سال ۲۰۲۰
- درآمد «چند میلیارد دلاری» گوگل از فروش سختافزار
- حذف پشتیبانی واتساپ از گوشی های قدیمی
- چرا باید یک سایت بسازیم؟
- خرید نرم افزار تشخیص موسیقی Shazam توسط اپل
- آموزش رایگان ساخت سایت
- طراحی سایت – سئو سایت – پشتیبانی سایت