, ,

آمازون در صدر با ارزش ترین برندهای دنیا

آمازون در صدر با ارزش ترین برندهای دنیا

آمازون در صدر با ارزش ترین برندهای دنیا

جدید ترین گزارش «Brand Finance Global 500» منتشر شد و برای سومین سال متوالی، آمازون عنوان با ارزش‌ترین برند را کسب نمود. در این گزارش که به معرفی با ارزش‌ترین برندهای دنیا می‌پردازد، شرکت آمازون با ارزش تقریبی ۲۲۰٫۷ میلیارد دلار در رتبه ابتدا قرار گرفته که برای نخستین بار یک شرکت توانسته ارزش خود را از مرز ۲۰۰ میلیارد دلار عبور دهد. این شرکت در مقایسه با سال ۲۰۱۹ پیشرفت ۱۷٫۵ درصدی داشته میباشد.

دلیل این پیشرفت آمازون به گسترش سرویس‌های کلاد، سرویس‌های استریم و محصول های الکترونیکی این شرکت برمی‌گردد. در این لیست و در بین ۱۰ شرکت برتر، گوگل با ارزش تقریبی ۱۵۹٫۷ میلیارد دلار و اپل با ۱۴۰٫۵ میلیارد دلار به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. اپل با سقوط ۸٫۵ درصدی نسبت به سال گذشته، یک رتبه نزول داشته و جای خود را به گوگل داده میباشد.

آمازون در صدر با ارزش ترین برندهای دنیا
مایکروسافت هم با ۱۱۷ میلیارد دلار در تعقیب این سه شرکت قرار دارد و رتبه پنجم هم به شرکت کره‌ای سامسونگ با ارزش ۹۴ میلیارد دلار تعلق دارد. ضمنا فیسبوک با کاهش ارزش ۴٫۱ درصدی نسبت سال پیش در جایگاه هفتم قرار دارد.
نکته قابل توجه بعدی در این گزارش، قرار گرفتن هواوی بین ۱۰ کمپانی برتر در این لیست میباشد که نشان از عملکرد قابل قبول این شرکت طی یک سال گذشته دارد. این در حالی میباشد که هواوی قادر به عرضه محصولاتش در آمریکا و کشورهای غربی نیست.
در کل شرکت‌های تکنولوژی در این گزارش با ارزش کلی ۹۸۶٫۵ میلیارد دلار، بیشترین ارزش را در مقایسه با دیگر صنایع دارند.

——————————————

مطالب مرتبط:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *